حتما تا به حال کلمه سئو به گوشتان خورده و برایتان سوال شده که سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟ سئو سازی سایت چیست ؟ مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست؟

سئو (seo) مخفف search engine optimization است و به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. سئو در واقع به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که باید روی یک سایت انجام شود تا آن سایت برای موتور های جستجو و به خصوص موتور جستجوی گوگل بهینه شده و در نتایج سرچ نشان داده شود.

هدف از سئو کردن یک سایت این است که آن سایت در نتایج اول گوگل نمایش داده شود تا بتواند بازدید و ترافیک خوبی داشته باشد. برای رسیدن به این هدف باید مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل در آن سایت رعایت شده باشد.

 

سئو چیست و چه کاربردی دارد | سئو سازی سایت چیست ؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد | سئو سازی سایت چیست | مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

 

نکاتی درباره بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو

 

  • سئو سازی سایت توسط سئوکار حرفه ای انجام می شود. این کار نيازمند دانش زياد، به روز رسانی اطلاعات و از مهم تر صبر و پشتکار است.  

 

  • الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است.

 

  • موتور‌هاي جستجو به صورت مداوم الگوریتم های آنالیز و رتبه بندی خود را تغيير داده و یا آپدیت می کنند. بنابراين سئو کاران حرفه ای باید همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارند. 

 

  • سئو فرآيند ساده‌ و زود بازده ای نیست و ممکن است بسته به نوع سایت و رقبای آن، هفته‌ها، ماه‌ها و یا حتی بیشتر از یک سال طول بکشد تا به نتيجه مطلوب برسد. اما در دراز باعث بهبود رتبه‌ سايت، افزايش ترافیک و بازديدکنندگان و در نتیجه افزایش درآمد سایت می شود.

 

  • بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یا همان سئو سازی سایت ، یک فرایند همیشگی است. بر خلاف تصور عده زیادی، این گونه نیست که یک بار سئو کردن سایت را انجام دهید و دیگر کار شما تمام شود. همان طور که گفتیم، به صورت مداوم در الگوریتم های گوگل تغییراتی ایجاد می شود که به همین دلیل باید وب سایت ها نیز بر اساس این اصول و الگوریتم ها به روز باشند. همچنین یکی از مهم ترین فاکتور های سئو، تولید محتوای ارزشمند و سئو شده و البته منظم و دائمی است. شما باید همیشه داخل سایتتان تولید محتوای با کیفیت کنید تا نتیجه خوبی گرفته و درآمدتان را افزایش دهید.

سئو چیست و چه کاربردی دارد | بهینه سازی سایت چیست

سئو زمان بر است

 

انواع سئو سازی سایت چیست

  • سئو درون صفحه یا On Page SEO

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود. به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيم مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود. بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page به درستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در سئوی درون صفحه، تولید محتوای حرفه ای و ارزشمند است.

  • سئو بیرون صفحه یا Off Page SEO

سئو بیرون صفحه شامل تمام اقدامات و روش هایی است که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود. مانند بک لینک سازی.

 

 

نوع دیگری از دسته بندی انواع روش های سئو وب سایت

 

  • سئو کلاه سفيد یا White Hat

سئو کلاه سفید یا سئوی اخلاقی، مجموعه ای است از تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند. این روش به صورت طولانی مدت است و نتیجه گیری از آن طول می کشد. اما این نتیجه مثبت تقریبا همیشگی است.

فاکتور های اصلی و مهم سئو کلاه سفید در قسمت مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل توضیح داده شده است.

 

 

  • سئو کلاه سیاه یا Black Hat

سئو کلاه سیاه یا همان سئوی غیر اخلاقی، مجموعه ای از روش هایی است که باعث فریب اگوریتم های گوگل شده و می تواند برای مدت کوتاهی وب سایت را به نتایج خوب و فوق العاده ای برساند. اما برخلاف سئوی کلاه سفید، این نتایج موقتی است و بعد از مدتی، موتور های جستجو متوجه شده و در نتیجه ممکن است حتی باعث کشته شدن وب سایت شود. مانند خرید و یا تعامل بک لینگ، استفاده از کلمه های کلیدی به تعداد زیاد و یا نوشتن کلمه های کلیدی به صورت بدون رنگ (این روش در گذشته به کار برده می شد).

سئو چیست و چه کاربردی دارد | سئو سازی سایت چیست

 

.

.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل 

حال که دانستید سئو چیست و چه کاربردی دارد ، با مهم ترین فاکتور های سئو آشنا شوید:

1- تولید محتوای مناسب و با کیفیت

تولید محتوای ارزشمند برای وب سایت، یعنی محتوایی تولید کنید که برای کاربران مفید باشد و بتواند جذبشان کند. همچنین طول محتوا بسیار مهم است. 

بخوانید: آموزش کامل تولید محتوای سئو شده برای وب سایت

2- استفاده از عنوان جذاب و توضیحات متا

انتخاب عنوان مناسب برای محتوا و توضیحات متا جذاب باعث می شود تعداد کاربرانی که بعد از دیدن سایت داخل نتایج گوگل، وارد سایت شوند بیشتر شود. این معیار مهمی است برای موتور های جستجو تا متوجه شوند که محتوای شما همان محتوایی است که کاربران به دنبال آن هستند. پس در نتیجه رتبه بهتری به آن صفحه از سایت می دهد.

3-استفاده از کلمات کلیدی مناسب

انتخاب کلمات کلیدی باعث موفقیت و یا شکست سئو سایت شما می شود. می توان گفت مهم ترین فاکتور سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت است.

4-گواهینامه امنیتی ssl

گوگل به سایت هایی که گواهینامه‌ امنیتی ssl دارند بیشتر اهمیت می‌دهد و آنها را در نتایج بهتری نمایش می‌دهد.

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوکل

5- سرعت بارگزاری سایت

یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل،سرعت لود صفحات سایت است. وب سایت هایی که سرعت لود کمی دارند، به هیچ وجه شانس زیادی برای حضور در نتایج اول گوگل نخواهند داشت.

6- ui/ux

یکی از مهم ترین فاکتور ها در طراحی سایت ، ظاهر وب سایت است که باید در عین زیبایی و جذابیت، کاربری و استفاده راحتی نیز داشته باشد. در واقع باید در کنار رابط کاربری (رابط گرافیکی) خوب، تجربه کاربری مناسبی نیز داشته باشد.

 

بخوانید: ui و ux در طراحی وب سایت چیست؟

 

یکی از فاکتور های تجربه کاربری، منو ها و دسته بندی مناسب سایت است تا کاربران به کمک آن بتوانند به راحتی و با کمترین تعداد کلیک، به مطالب مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

7-ساخت نقشه‌ سایت

نقشه سایت مانند یک راهنما برای موتور های جستجو عمل میکند.

8- لینک سازی داخلی

یعنی از صفحات داخلی سایت خود، به دیگر صفحات داخلی و البته مرتبط وب سایت خودتان لینک دهید. این کار به کاربران کمک می کند که بهتر بتوانند به مطالب مورد نظر خود دست پیدا کنند. 

همچنین لینک سازی داخلی اصولی و حرفه ای باعث می شود که عمق کلیک بازدیدکنندگان سایت شما (میانگین تعداد کلیک هایی که کاربران با ورود به وب سایت شما انجام می دهند) و همچنین مدت زمان ماندن کاربران داخل سایت افزایش پیدا کند. این معیاری است برای گوگل تا متوجه شود که سایت شما مطالب مفیدی برای کاربران دارد و در نتیجه موجب بهبود رتبه سایت شما می گردد.

یکی دیگر از فواید مهم لینک سازی داخلی ، کاهش بانس ریت یا همان نرخ پرش (یعنی نسبت تعداد کاربرانی که به محض ورود به وب سایت شما از آن خارج می شوند به تعداد کل کاربرانی که وارد سایت شده اند) است. این یکی از فاکتور های مهم سئو سایت است.

9-استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی و قرار دادن لینک سایت در آن ها، باعث می شود سایت توسط افراد بیشتری شناخته شده و همچنین ترافیک سایت را افزایش می دهد. به این ترتیب به صورت غیر مستقیم بر سئوی سایت تاثیر مثبت می گذارد.

10- بک لینک سازی

بک لینک گرفتن از سایت های مرتبط و همچنین معتبر، کمک بسیاری به بهبود رتبه سئو سایت می کند. 

 

مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل | سئو چیست و چه کاربردی دارد

سئو چیست و چه کاربردی دارد | سئو سازی سایت چیست|مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

 

4/5
3 دیدگاه در سئو چیست و چه کاربردی دارد؟
  1. امتیاز بینندگان:5 ستاره

  2. خیلی مقاله مفیدی بود سپاسگزارم


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *